Steigerdoekenreclame

Meten met twee maten

Dit mag niet: een met reclame gevulde nis in de galerij van de Raadhuisstraat Dit mag wel: een meer dan levensgrote steigerdoekreclame in de Raadhuisstraat
Commerciële steigerdoeken. Het stadsdeel heeft na de proef die tot 1 juni liep geen aarzeling meer. Deze ‘aanwinsten’ voor de binnenstad mogen blijven.

Hetzelfde stadsdeel dat de reclamedoeken propageert, maakte bezwaar tegen de reclame op fietstaxi’s. Die reclameboodschappen zouden niet passen in het historisch stadsbeeld. De reclamedoeken doen dat kennelijk wel. De PvdA-fractie uit de deelraad wil binnenkort een voorstel doen om de opbrengsten uit de doekreclame in een fonds te storten. Het geld moet dan gebruikt worden voor behoud en herstel van panden.

Frans Heddema

(Uit: Binnenstad 206, juli 2004.)

Email this to someone Deel deze pagina!

Reacties

Er zijn momenteel nog geen reacties op dit artikel.

Alleen als u bent ingelogd, kunt u een reactie plaatsen.