Op 6 maart 1975 werd op een gezamenlijke ledenvergadering van de Vereniging Vrienden van Diogenes en de vereniging Levend Monument in een zaaltje van hotel Krasnapolsky besloten tot samenvoeging, en oprichting van de Vereniging Vrienden van de Amsterdamse Binnenstad.
Voor de jubileumbijeenkomst, precies vijftig jaar later, zijn een aantal sprekers uitgenodigd die het werk van de vereniging in de afgelopen halve eeuw in beeld zullen brengen, hierop reflecteren en anticiperen op de toekomst. Ook wordt de winnaar bekend gemaakt van de fotowedstrijd De vele gezichten van Amsterdam.
Plaats/tijd: Donderdag 6 maart,
De Duif, Prinsengracht 756 te Amsterdam.
Aanvang 14.30 uur - inloop vanaf 14.00 uur
De bijeenkomst is ook online te volgen. Er komt een livestream.
Door in te loggen, kunt u ondermeer uw gegevens beheren. Alleen leden hebben een inlogaccount.