Waar het bij die studies om gaat is niet de veiligheid (30 meter onder de grond in een onbemand voertuig!), niet de gevaren voor de paalfunderingen langs het tracé, niet de inkrimping van het tram- en busnet op enige afstand van de metrostations, het gaat alléén om een aanbestedingsprijs, die binnen het budget geperst kan worden, en dan zonder de financieringstruc van ex-wethouder Köhler om werkzaamheden als 'omgevingsprojecten'-budgettair te verschuiven. Intussen worden met die 'omgevingsprojecten' voldongen feiten gecreëerd door de stad overhoop te halen. Dat alles, omdat het gemeentebestuur de moed nog niet kan opbrengen om te verklaren: wij hebben op grond van onjuist gebleken gegevens en prognoses een verkeerd besluit genomen, het project Noord/Zuidlijn deugt niet; het moet anders.
Geurt Brinkgreve
(Uit: Binnenstad 189, juli 2001.)
Door in te loggen, kunt u ondermeer uw gegevens beheren. Alleen leden hebben een inlogaccount.
Er zijn momenteel nog geen reacties op dit artikel.
Alleen als u bent ingelogd, kunt u een reactie plaatsen.